سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در گرفتن حق طلا

 

گرفتن حق طلاق تنها در اختیار مرد است. اگر یک زن از شوهرش وکالت در طلاق یا حق طلاق را بگیرد، در واقع امتیاز بزرگی را دریافت کرده است. اگر حق طلاق با زن باشد، می‌تواند به راحتی طلاق بگیرد   .

زن با داشتن حق طلاق بدون نیاز به طلاق توافقی و به راحتی مراحل جدایی خود را ثبت می‌‎کند. اگر نمی دانید برای گرفتن حق طلاق باید به کجا مراجعه کنید و یا به چه طریقی حق طلاق را دریافت نمایید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا همه چیز به صورت کامل برای شما شفاف‌سازی شود. همچنین می‌توانید از مشاوران حرفه ای های وکیل در این زمینه بهره بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن حق طلاق

  • عقدنامه
  • شناسنامه زن و مرد
  • کارت ملی زن و مرد

 

گم شدن وکالتنامه حق طلاق زن

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده گم شود، می‌توان با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه که از آن وکالت دریافت کردید، رونوشت آن را دریافت نمایید.

نحوه دادن وکالت در طلاق برای ایرانیان خارج از کشور

هرشخصی که بخواهد می‌تواند چه در ایران یا خارج کشور با تعیین حدود اختیارات وکیل مثل حضانت و ملاقات فرزندان و … به شخصی وکالت دهد.

برای آسان‌تر شدن مراحل طلاق و دادن وکالت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور سامانه میخک درست شده و به صورت غیر حضوری ایرانیان دارای کد ملی در خارج از کشور می‌توانند وکالت طلاق یا حق طلاق را به نام شخص دیگری تنظیم نمایند.

دیگر مثل گذشته نیاز به پست کردن وکالت به ایرانیان از خارج کشور نیست. شخص می‌تواند با تایید گزینه‌ای در سامانه میخک مشخص کند در ایران چه کسی وکالت را از وزارت امور خارجه دریافت نماید.

 

آیا برای گرفتن حق طلاق زن نیاز به حضور شاهد است؟

برای گرفتن حق طلاق نیازی به حضور شاهدی نیست. زن و مرد می‌توانند وکالت طلاق را در زمان عقد و ضمن شروط ازدواج و یا پس از عقد و تنها با مراجعه به یکی از دفاتر ازدواج بدون حضور شاهد تنظیم کنند.